BORANG TEMPAHAN

Untuk beli produk:
1 - beli di sini:
BIOASLI -- www.bioaslipromoter.com/RAZISDYAN
BIORICH -- www.biorich.my/dyanrazis
ATAU
2- email kepada: order.bioasli2u@gmail,com
ATAU
3- isi BORANG TEMPAHAN di bawah.







































Nama:




Email/facebook email:




No. Telefon:




Alamat Penghantaran:




Tempahan (Nama/Kod barang beserta Jumlah):




Cara Pembayaran:

Bank Deposit

Western Union








Click here to create your own form.

Sabun Kelapa Dara




TAHUKAH ANDA?

Sabun yang banyak di pasaran yang disebut sebagai sabun, sebenarnya adalah detergent, iaitu bahan asli yang di pakai adalah Sodium Lauryl Sulfate ( SLS), Sodium Laureth Sulfate (SLES) merupakan bahan asas pembuatandetergent , SLS berfungsi sebagai surfactant ( surface active agent) atau agen pembersih. Kerana bersifat pembersih, maka lemak - lemak yang berfungsi untuk melindungi kulit juga ikut larut, sehingga kulit menjadi kering dan akan mengakibatkan iritasi.
Sabun mandi komersial pada umumnya mengandungi banyak bahan-bahan kimia seperti kandungan petroleum, synthetic chemical, dan petrochemical (chemicals harmful) yang dapat merosakkan kulit.

FAKTA TENTANG SABUN KELAPA DARA
Kandungan bahan-bahan yang terdapat dalam Sabun Kelapa Dara adalah ramuan asli khazanah alam yang diperkaya dengan minyak kelapa dara bagi membantu memelihara kesegaran badan serta menjadikan kulit lebih licin, halus serta bersih secara semulajadi. Setiap kandungan bahan-bahan mempunyai fungsi seperti:

Asam Stearat / Stearic Acid

Dipakai untuk membuat sabun natural (optional) dan sabun transparan, fungsinya adalah untuk mengeraskan sabun dan menstabilkan busa.


NaOH (Natrium Hydroxide)

Disebut juga kaustik soda atau soda api, merupakan bahan kimia yang harus ada dalam pembuatan sabun. Merupakan senyawa alkali yang bersifat basa dan mampu menetralisir asam.


Glycerin

Adalah produk samping dari reaksi hidrolisis antara minyak nabati dengan air untuk menghasilkan asam lemak. Glycerin merupakan humektan sehingga dapat berfungsi sebagai pelembap pada kulit. Glycerin berbentuk cairan jernih, tidak berbau dan memiliki rasa manis.