BORANG TEMPAHAN

Untuk beli produk:
1 - beli di sini:
BIOASLI -- www.bioaslipromoter.com/RAZISDYAN
BIORICH -- www.biorich.my/dyanrazis
ATAU
2- email kepada: order.bioasli2u@gmail,com
ATAU
3- isi BORANG TEMPAHAN di bawah.







































Nama:




Email/facebook email:




No. Telefon:




Alamat Penghantaran:




Tempahan (Nama/Kod barang beserta Jumlah):




Cara Pembayaran:

Bank Deposit

Western Union








Click here to create your own form.

Info Buah Kelapa



Kelapa merupakan satu buah yang cukup terkenal sekali, bahkan hampir satu dunia mengetahuinya. Jika dilihat di negara kita sendiri, penggunaannya cukup meluas, airnya sebagai penyejuk badan, santannya digunakan dalam masakan dan pelbagai lagi. Tetapi ramai di antara kita masih belum tahu lagi keajaiban yang terkandung di dalamnya.

Sesetengah orang menganggap bahawa santan dan minyak kelapa ini antara penyebab penyakit jantung, kegemukan. Kajian mendapati bahawa minyak kelapa terdiri daripada asid lemak rantai sederhana, Medium Chain Fatty Acid (MCFA) yang sebenarnya tidak merbahaya. Kebanyakan minyak sayuran seperti minyak jagung, kacang soya, sebenarnya lebih merbahaya kerana ianya terdiri dari LCT (Long Chain Triglyceride).

Medium Chain Triglyceride yang terdiri daripada MCFA mempunyai saiz molekul yang lebih kecil berbanding LCT. Kadar metabolism berbeza bergantung pada kepanjangan rantai lemak tersebut. Kadar kalori MCT lebih rendah berbanding LCT, malah ianya mudah ditukarkan kepada tenaga untuk sel-sel badan. Ianya juga tidak bebas dalam darah seperti lemak, juga boleh merentasi membran sel tanpa menggunakan 'carnithine trasferase', membuatkan minyak kelapa ini sesuai untuk mengubati pesakit diabetes.

Dr. Bruce menerangkan bahawa apabila dunia sedang menjauhi lemak (low-fat/ free-fat), kadar obesiti dan pesakit yang menghidap sakit jantung sebenarnya semakin meningkat.

Dipetik dari http://www.coconutresearchcenter.org/article10065.htm

Natural Supplements by Nurialbakr
Stokis BioAsli - sb1173
telegram/SMS/Whatsapp 019-6658599